Certificering: de kwaliteit op orde

Gepubliceerd op: 23 april 2024 10:42

De Bibliotheek Venlo heeft op 8 april opnieuw een officieel kwaliteitscertificaat ontvangen van de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT). Hiermee voldoet onze organisatie aan belangrijke kwaliteitsnormen die gelden voor bibliotheek- en cultuurorganisaties.

Een belangrijk onderdeel van de toetsing is het maatschappelijke effect en de toekomstbestendigheid. Het certificaat bevestigt dat de organisatie, functies en diensten, op een juiste manier uitgevoerd worden en dat aan alle kwaliteitsnormen wordt voldaan. Het certificaat is vier jaar geldig.

Geja Olijnsma, directeur-bestuurder: “We zijn met vlag en wimpel geslaagd, bovengemiddeld in vergelijking met de landelijke norm, en wat mij bijzonder verheugt is de goede beoordeling van de samenwerking met externe partners. We maken hierin bewuste keuzes en geven gezamenlijk invulling
aan onze maatschappelijke opgaven. Daarnaast zorgt de certificering ervoor dat je als organisatie ook echt de tijd neemt om stil te staan en te reflecteren, om vervolgens te kijken welke aandachtspunten we meenemen voor de toekomst.”  De auditor van CBCT beschrijft de Bibliotheek Venlo onder andere als “een gewaardeerde organisatie in de gemeente Venlo die haar brede dienstverlening goed op orde heeft.”

Een kwaliteitscertificaat om trots op te zijn en dat voor de inwoners van Venlo een ambitieuze, toekomstbestendige Bibliotheek vertegenwoordigt.